طبق تحقیقاتی که در مؤسسات Static Brain و CB Insights و دانشکدة Hravard Business School در ایالات متحده انجام شده، اکثر کسب وکارهای کوچک در همان اوایل راه با شکست روبرو می¬شوند. ۵۰ درصد آنها در ۵ سال ابتدایی و ۷۰ درصد در ۱۰ سال اول شکست می¬خورند. در حقیقت قریب به 90 درصد استارتآپها در تمام دنیا به طور میانگین نمی¬توانند به موفقیت و ثبات لازم رسیده و در نهایت نابود می¬شوند.
در ایران با توجه به رشد روزافزون استارتآپها و کسب وکارهای کوچک باز هم اکثر آنها به دلایل متفاوتی از جمله سرمایة ناکافی، همتیمیها و گروه ضعیف، اطلاعات ناکافی از بازار، عدم بهرهگیری از مشاوره و مِنتورها، مدل کسبوکار اشتباه و عدم دقت لازم در تدوین بیزینس پلن، رقابت شدید و بازاریابی ضعیف، محصول و خدمات بیکیفیت، بی-توجهی به بازخورد مشتریان، قیمتگذاری اشتباه، ارائه محصول در زمان نامناسب، از دست دادن تمرکز و به حاشیه رفتن، ناهماهنگی تیم با سرمایهگذاران، تغییر ندادن مسیر نادرست، کاهش اشتیاق بنیانگذاران، راهاندازی استارتآپ در موقعیت جغرافیایی نامناسب، بیعلاقگی سرمایهگذار، مسائل حقوقی و قانونی و... شکست میخورند. در حقیقت اگر بخواهیم مهمترین دلیل شکست استارتآپها را در یک جمله خلاصه کنیم، نبود دانش نوین استارتآپ، منجر به شکست آنها میشود.
طبق گزارش مؤسسة توسعة جهانی کارآفرینی در سال ۲01۸ میلادی، ایران از نظر شاخص اکوسیستم کارآفرینی رتبهی ۷۲ را در بین کشورهای جهان در اختیار دارد که این مهم حکایت از عدم مطلوبیت وضعیت ایران در این حوزه دارد. در حقیقت مدیریت استارتآپها در ایران، موضوعی بدیع و کم تجربه بوده و از منظر گردآورندگان این کتاب، کسب دانش نوین کسب وکار از الزامات کارآفرینی میباشد. از طرفی کلید توسعه و پیشرفت جامعه در کارآفرینی و رشد تولید دانسته و بهرهگیری از دانش تخصصی در این حوزه را ابزار لازم جهت مدیریت تروماهای سازمانی وارد شده میدانیم.
بدین ترتیب کتاب حاضر به عنوان یک راهنما برای شروع فعالیت یک استارتآپ تدوین شده است تا تجارب استارتآپهای متنوع را با مطالب علمی ادغام کرده و در اختیار خواننده قرار دهد و ماحصل ترجمه و تنظیم 9 مقالة کاربردی در حوزة مدیریت، کارآفرینی و استارتآپ میباشد.
ژانر کتاب :
مخاطبین این کتاب دانشجویان ارشد رشته مدیریت بازرگانی، بازاریابی، کارآفرینی و همچنین کارآفرینان و مدیران عامل کسب وکارها میباشند تا با استفاده از مطالب و تجارب عنوان شده در شرکتهای پیشرو، در مدیریت سازمان خود، موفقتر عمل نمایند.
سر فصلهای کتاب :
استخدام یک رهبر کارآفرین
چگونه یک طرح کسب و کار عالی بنویسیم؟
چرا استارت¬آپ ناب همه چیز را تغییر میدهد؟
مروری بر روند خلق اپلیکیشن Siri
شش افسانه دربارة سرمایهگذاران خطرپذیر
روند پیشرفت و رشد بِرند چوبانی بدون جذب سرمایه¬گذاران خارجی
تأثیرات شبکه ای کافی نیست
خرید راه خود برای شروع کارآفرینی
خرید کتاب چرا استارتاپ ناب همه چیز را تغییر می¬دهد از وب سایت شیریک
ممکن است چندان برای خواننده مهم نباشد که قیمت کتاب چقدر می باشد؛ زیرا مطالب و موضوع آن بسیار مهمتر از قیمت است، اما فروشگاه آنلاین شیریک هم به فکر جیب شما خوانندگان و علاقه مندان به کتاب است و هم کتابهای خود را با بهترین و مرغوبترین کیفیت چاپ و مطالبی کاملا به روز، بی نظیر و جذاب؛ و همچنین با مناسبترین و سریعترین روش ارسال به شما عزیزان ارائه می¬کند. بدین ترتیب شما عزیزان طبق طرح فروش ویژه ی کتاب می¬توانید با 22 درصد تخفیف این کتاب را به مبلغ 39000 تومان خریداری نمایید.
گردآورندگان | دکتر پویا ردایی-مدرس دانشگاه و محمد جنگی-کارشناس ارشد توسعه کسب و کار |
---|---|
مشخصات نشر | تهران: نشر سیاستگذار، 1396 |
تعداد صفحه | 190 |
شابک | 978-622-97225-3-4 |
موضوع | استارتآپ، کارآفرینی، رهبری کسب و کار، سرمایه گذاری |
صفحه فروشنده
علاقهمندی